Jaký povrch silnice je pro auto nejlepší


Asi není třeba říkat, že při řízení se auto neustále opotřebovává. Ovšem míra opotřebení závisí především na povrchu, po kterém s ním většinou jezdíme. Jistě, zdaleka nejvíce silnic používá klasický asfalt, avšak mnohdy najdeme i jiné – kočičí hlavy ve městech, polní cesty na venkově, štěrkové v přírodních rezervacích. Je pak pochopitelné, že každá z nich má na náš vůz poněkud jiný vliv. Pokud tedy chceme, aby nám auto vydrželo sloužit co nejdéle, měli bychom s ním jezdit pouze po tom nejlepším povrchu. Jaký to ale je?

 

auto po dopravní nehodě

 

Na první pohled by se mohlo zdát, že je to klasický asfalt, ovšem ani tady není situace tak jednoduchá. Musíme totiž také uvážit bezpečnost řízení. Jistě, zdaleka nejméně se auto opotřebovává na hladké ploše s minimem tření. Na druhé straně na takové ploše pak bude v podstatě neříditelné, a jízda tedy nebezpečná. Proto bychom vždy měli uvažovat i bezpečnost. Ta musí být v tomto případě na prvním místě. Je tedy jasné, že namoklá či dokonce namrzlá vozovka nebude ani zdaleka ideální. Jistě, zde je tření značně omezeno, takže se pneumatiky v podstatě neodírají, a také pérování nedostává nijak zabrat. Ovšem každý řidič ví, jak je jízda v takovém terénu nebezpečná, a že může velmi snadno dojít k nehodě. To jsou ostatně důvody, proč má každá silnice byť nepatrný sklon, který umožňuje odtékání vody, a proč se v zimě sype solí.

 

péče o auto

 

Proto bychom při posuzování nejlepšího terénu pro naše auto neměli vzít v úvahu pouze je, ale také nás samotné a to, jak bude terén ovlivňovat jízdní vlastnosti. Je tedy nutné zvolit pokud možno takový, který bude dobrou kombinací a kompromisem mezi bezpečnou jízdou a jízdou šetrnou pro naše auto, přičemž bezpečnost má samozřejmě vždycky přednost. Nikdy totiž nesmíme zapomínat, že se řítíme rychlostí často i více než 100 km/h v monstru, které váží více než tunu. Podle toho bychom se měli chovat.